Hangi kusurunu düzeltme fırsatı verdiler?
Son durağa gelmeden yolculuğun bitmek üzere olduğunu haber verdiler mi sana?
Birdenbire buraya kadar dediler.
Oysa bilseydin nasıl bakardın istasyonlara, pencereden görünen hiçbir ağacı, hiçbir gökyüzü parçasını kaçırmazdın.
Bütün sularda gölgeni seyrederdin...
Oğuz Atay-Tutunamayanlar

Thursday 27 December 2012

İstanbul Selanik Bisiklet Turu Hazırlıklar

Hazırlıklar,

İstanbul Ayvalık bisiklet turu bittiğinde artık kendime yeni bir hedef belirlemeliydim. Mayıs 2013 için planladığım bisiklet turunda hedefim Selanik.
Ayvalık turunda edindiğim tecrübe ile Selanik yolunda çok daha sağlam bir yolculuk yapmayı planlıyorum.
Ayvalığa gidişim 3 günde ortalama 15 km hız yaparak gerçekleşmişti. 1. ve 3. gün toplamı yaklaşık 120, 2. gün ise 94 km yol katetmiştim.

Bu turda hedefim günlük ortalama 115 km yol giderek 6 günde Selanik'te olmak.

Bu süreçte yanıma alacağım eşyaları bir miktar değiştirmeye karar veriyorum.
.
Yaklaşık 6 kg hafifleyen bisikletimle eşyalarımı daha kolay taşımak için römork kullanacağım. 6 günlük bir yolculuk olması sebebiyle yanıma ekstra olarak tencere, makarna, kamp tüpü ve yedeklerini alacağım. Artan ağırlığın janta binerek tekere zarar vermesini de istemiyorum. D90 anlık çekimler için ne yazık ki dezavantaj yaratıyor bu nedenle küçük dijital makine ve kamera sistemine karar veriyorum.

Rut planımı oluşturdum. Konaklama yerleri sırasıyla Marmara Ereğlisi-Keşan-Gümülcine-Kavala-Serez-Selanik illerinde olacak.



Takvime göre  hazırlık aşamaları;
Bisiklet değişimi (Aralık 2012)
Sigaraya veda (Aralık 2012)
Pasaport ve vize işlemleri için müracaat. (Ocak 2013)
Susuzluk sorunu için ise 2 litre kapasiteli su alma çantası. (Ocak 2013)
Bu sefer yanıma fotoğraf makinası olarak D90 değil, video kamera ve küçük dijital fotoğraf makinası alıyorum.(Şubat 2013)
MP3 çalarımı bu sefer unutmayacağım.
SPD pedal sistemine geçiş yapıyorum. (Mart 2013)
Römork alımı (Nisan 2013)

****
Aralık 2012
Aralık ayında bisikletimi değiştirdim. Cannondale cadx6 cyclocross bisikletim var.




Sigaraya veda bir hafta sürdü :) yine de bırakmaya çaba gösteriyorum.

****
Ocak 2013
Su çantasını Delta Bisikletten aldım. Su çantam 2 litre değil maalesef 1,5 litre kapasiteli oldu.
Mart ayında planladığım spd pedal sistemine Ocak ayında geçmiş bulunuyorum. Ablamın bana bisiklet ayakkabısı hediye etmesi planımı geriye almamı sağladı. Söylenenin aksine düşmedim. Panik yapılmadığı sürece düşülecek bir yanı yok. Sertlik ayarını kendinize göre ayarladığınızda alışana kadar kolayca kilitten kurtarabiliyorsunuz. Yalnız hafif ayarda kilitlemeden sonra boşluk kalıyor. Daha verimli kullanmak amacıyla bir an önce ayak alışkanlığını kazanmak gerekiyor. Biraz pratikle tecrübe açığını kolayca kapatmak mümkün.

***
Şubat 2013
3 Şubat Pazar günü pasaport başvurusu için fotoğraf çektirdim. Yaptığım programa çok sadık kalamasam da yeterli sürem var.


Spor salonunda çalışmalara devam ediyorum. Kondisyon bisikletine bir ay önce 10. seviyede 5 dakika binerek başladığım günden bu yana kendimi geliştirerek 40 dakika ve hill modunda sürüşe ulaştım. Hill modunda bisiklet bir dakika arayla değişik kademelerde bisiklet sürme imkanı sağlıyor. Antreman boyunca en düşük kullanacağınız seviyeyi siz belirliyorsunuz. Ben şuan 14. seviyedeyim. Değişken seviyelerde otomatik olarak bisiklet bir dakika arayla 14 ten yüksek seviyelere geçiyor. En düşük seviyeyi ne kadar yüksek seçerseniz aynı sürede daha çok km yapabiliyorsunuz. 40 dakikada ortalama 200 kalori yakıyorum ve henüz ancak 11 km yakın bir skor elde ediyorum. Bugün yanımda aynı metodu kullanan bir arkadaş 50 dakikada 27 km yi gördüğünü belirtti. Demek ki henüz gidilecek çok yolum var.

Bu arada gün aşırı yaptığım antreman programım tamamen amatörce kendi belirlediğim standartlarda sürüyor. Dayanıklılık ve kondisyon odaklı olarak yaptığım programa göre bir antreman gününde;
bisiklet antremanı-koşu antremanı-güç antremanı ve yüzme şeklinde ilerliyor. Günde 20 km bisiklet sürerek başladığım uzun yol bisikletçiliği :) beni giderek daha dayaklı ve sağlıklı olmaya doğru itiyor. İki hafta önce yaptığım Kadıköy Tuzla 79 km lik turda hiç zorlanmadan etabı tamamlamış olmanın mutluluğunu yaşıyorum. 6 günlük günde üst üste ortalama 115 km civarı yol yapmak için giderek daha hazır hale geliyorum.

Unutmadan kilitli pedal da hiç düşme riski yok derken erken konuşmuşum fazla güven sahil yolunda mal gibi düşmeme neden oldu :) Küçük bir sıyrıkla atlatmış olsam da durma aşamasında pedaldan kurtulmaya uğraşırken yavaş yavaş yere düşmek oldukça komik oluyor gülenlere kızmıyorum :)

***

8 Şubat 2013

Cuma günü şirketten pasaport başvurusu için izin alıyorum. Internetten yaptığım randevu başvurusu için Beyoğlu Emniyet müdürlüğü saat 15:00 müsait. Sabah erken kalkarak fotoğraf makinamı alıp düşüyorum yola. Önce bankaya uğrayarak esnek hesaptaki son limitime kadar çekiyorum. Ancak iki yıllık pasaport har bedeli yatıracak kadar para elime geçiyor 292 TL. Bu yolculuğa feda olsun diyorum. Ayın sonunu nakit avansla getireceğim artık.


Hava yağmurlu ve Moda da manzara güzel. Fotoğraf çekerken yanımdan yürüyüş yapan yaşlıca bir amca geçiyor. Makinamı görünce başlıyor sohbete. İzmir liymiş. Beraber hızlı adımlarla Beşiktaş iskelesine doğru yürüyoruz. Önce Uğur Mumcuyu anma gününe yağmurlu bir gün olması sebebiyle yeterli katılım olmadığından şikayet ediyoruz sonra hükümete sıra geliyor. Güzel güzel eleştiriyoruz :) derken yol bitiyor.

Beşiktaş iskelesinden vapura biniyorum. Herkes içeride hava soğuk bir iki fotoğraf çekerim diye dışarda kalıyorum. Dalgalar çok güzel görünüyor gözüme. Tam kız kulesi kadraja giriyor ki zamanlama müthiş aşağıdaki kareyi yakalıyorum şans eseri.




İskeleden iniyorum. Otobüs'le Taksim'e geçip Yunanistan konsolosluğunu buluyorum. Konsolosluktan bir adım içeri attığımda karşımda bir görevli beliriyor. Pek misafirperver biri değil. Vize demeye gerek kalmadan bir kart uzatıyor artık konsolosluktan müracaat yapılmıyor diyor. Kosmos diye bir acenta ile anlaşmalılarmış.Müracaatı oraya yapacakmışım.



Saat 13:00 a kadar pati diye bir yerde çay içiyorum. 13:00 da Emniyet Müdürlüğüne gidip şansımı zorluyorum. Hemen işleme alıyorlar randevu saatini beklemeye gerek yok. Parmak izi aldıktan sonra üst kata çıkıyorum. Şansımı denediğim iyi oldu derken nufüs kağıdı ve adres bilgilerimin güncel olmadığı ortaya çıkıyor. İşlemi yapamıyorum. Hemen Kadıköy'e dönmem gerek. Nufüs Müdürlüğüne gitmem gerekiyor. Hızlı adımlarla sarı dolmuşlara biniyorum. Benden başka sadece bir yolcu var. Yaklaşık yarım saat dolmuşun dolmasını bekliyoruz diğer yolcularla. Son bir kişi bir türlü gelmiyor. Önde oturan iyi giyimli, uzun sakallı bir amca 50 şer kuruş fazla verelim teklifini yapıyor ve dolmuş kalkıyor. Kadıköy'e geldiğimde talihsizlikler sürüyor. Yanımdaki fotoğraflar nüfus kağıdıma uygun değil büyük geliyorlar. Fotoğraf çoğaltan bir yer buluyorum. Geri döndüğümde adres için aldığım sıra geçiyor. Yeni sıra numarası alıyorum bu sefer sistem bozuluyor. Geleneksel olarak kuyruk yapıyoruz tam sıra bana gelecekken sistem düzeliyor ve hoop 50 kişiden fazla önümde sıra oluyor. Tabi arada işlerini bitirenler gitmişler sürekli boş sıra numaraları yanıyor. Aklıma küçük bir yalan geliyor. İlk aldığım numarayı göstererek sistem arızasında sıramı kaçırdığımı belirtiyorum. İşe yarıyor. İşlemler bittiğinde Sahrayıcedid deki emniyet müdürlüğüne gidiyorum. Tam içeri girdiğimde son kişi işlemini bitiriyor ve memur gişeden kalkıyor. Koşa koşa gişelere yaklaşıyorum. Derdimi anlatıyorum ama memur yorulduğunu ve mesaisinin bittiğini söylüyor. Israr ediyorum nafile. Tam böyle şansın içine derken aklıma parmak izi işlemlerimi yaptırdığımı söyleyerek bir daha zorlamak geliyor. Ama memurlar oralı olmuyorlar. Tam kağıtları çantma koyup vazgeçmişken içeriden bir memur geliyor. Ne o kardeş diyor parmak iziyle napıyosun bakalım? Kısaca durumu özetleyince gel ben sana yardım ederim diyor. İşlemleri yaparken adının Fatih olduğunu öğrendiğim memur arkadaşa teşekkür ediyorum. Teşekküre gerek yok diyor ben maaşımı devletten alıyorum vatandaşa hizmet benim görevim diyor. Açıkçası şaşırıyorum. İleride kendisine küçük bir süpriz yapmayı tasarlayarak oradan ayrılıyorum. Hemen yakınında Yakamoz Balıkçısında kendime balık ısmarlaryarak günü sonlandıracakken madem battık diyorum dibine vuralım. Delta bisiklete uğrayarak gopro hero 2 kameramı da alıyorum.

Çekim kalitesi oldukça iyi. Hero 3 modeli için 1.250 TL civarı fiyat istiyorlar. 3D çekim ve64 GB hafıza kartını desktleme özellikleri olan Hero 3 yerine ben 902 TL üzerinden pazarlık yaparak iyi bir fiyata aldım. Oldukça memnunum herekese tavsiye ederim.

****

Spor salonunda performansımı geliştiriyorum. 5 dakika ile başladığım antremanları 45 dakikaya çıkardım. Zorluk seviyesini geliştirerek kısa zamanda daha çok km yapmaya çalışarak hazırlıklarım sürüyor..

****
14 Şubat 2013
Pasaportum ptt yolu ile bana ulaşıyor. Artık vize evraklarını tamamlamak ve römork için para biriktirmem gerekiyor..

****
24 Şubat 2013

Logo Çalışması

28 Mart 2013

Bugün vize için randevu aldım. 1 Nisan Pazartesi günü saat 08:30. İstenen evraklar içinde ulaşım belgesi istiyorlar. Aynı zamanda otel rezarvasyonu. Benim cevabım ise bisikletle gideceğim çadır da konaklayacağım oldu. Bu şekilde vizeyi almanız zor cevabı geldi. Dönüşü planlamak istemiyordum ama vize başvurusunda sıkıntı olmaması için araştırmak zorunda kaldım. Önce tren için TCDD yi aradım. İki buçuk yıldır Selanik seferi yapılmıyormuş. Otobüs için Derya turla görüştüm Otobüs seferleri Çarşamba Cuma günü varmış. Benm dönüşüm pazar günü. Tek şansım var; havayolu. Olmadı işe 3 gün geç dönmek zorunda kalabilirim :)

***

No comments:

Post a Comment